Cum se infiinteaza, autorizeaza, acrediteaza o gradinita particulara
cresa particulara, scoala particulara
Articolul de mai jos are ca sursa site-urile inspectoratelor scolare judetene
ISJ BACAU, ISJ BOTOSANI, ISJ CLUJ
CUM
SE INFIINTEAZA SI CUM SE AUTORIZEAZA/ ACREDITEAZA O
UNITATE
PARTICULARA DE INVATAMANT
(particularizare
pentru gradinita)
Infiintarea si functionarea unei unitati
particulare de invatamant, furnizoare de educatie, presupune indeplinirea unui set de formalitati
la diverse institutii ale statului roman, pentru asigurarea atat a standardelor de calitate solicitate de lege, cat si indeplinirea cumulativa a prevederilor
legale in acest sens privind infiintarea.
Prezentarea etapelor pentru deschiderea
efectiva a unei unitati particulare de invatamant
O gradinita particulara poate imbraca fie
forma unei societati comerciale inregistrata la Registrul Comertului, fie a unei fundatii
sau asociatii non-profit.
O asociatie/fundatie ia nastere prin
hotarare judecatoreasca a Judecatoriei in a carei raza teritoriala se va infiinta gradinita.
O conditie elementara pentru ca o
asociatie/fundatie sa poata fi gradinita/scoala, este ca aceasta sa fie una non-profit.
Astfel, se va constitui societatea
comerciala ca societate cu raspundere limitata la Registrul Comertului sau se
vor face demersurile necesare pentru a constitui o asociatie sau fundatie la Administratia
Financiara unde se doreste sediul gradinitei/scolii, cu singura conditie ca aceasta
sa fie non-profit.
Algoritmul infiintarii unei
asociatii/fundatii este urmatorul:
• Cunoasterea legislatiei pentru asociatii
si fundatii
• Hotararea infiintarii asociatiei/fundatiei
• Intocmirea actului de constituire si a
statutului
• Stabilirea Fondatorilor si a
responsabilitatilor
• Stabilirea sediului si a cenzorului
• Contactarea judecatorului responsabil cu
asociatiile si fundatiile
• Depunerea cererii pt. obtinerea rezervarii
de denumire la Ministerul de Justitie
• Ridicarea adeverintei pt. obtinerea
rezervarii de denumire.
• Semnarea si legalizarea la notar/avocat a
actelor
• Obtinerea Cazierelor fiscale pentru
membri conducerii si a copiilor cartii de identitate
• Adresarea cererii la judecator, depunerea
dosarului
• Inscrierea Fundatiei la organele
fiscale/financiare
Un pas important este obtinerea
autorizatiei sanitare, obtinuta in baza urmatoarelor
formalitati:
* cerere adresata Directiei Judetene de
Sanatate Publica
* dosar tehnic, care va cuprinde avizul
sanitar
* dovada de achitare a tarifului de
autorizare sanitara
* declaratie pe proprie raspundere
referitoare la asigurarea conformarii la conditiile igienicosanitare
Ulterior constituirii societatii, respectiv
asociatiei/fundatiei, urmeaza a se declansa procedura de obtinere a
autorizatiei provizorie de functionare de la Agentia Romana de Asigurare a Calitatii
in Invatamantul Preuniversitar, conform mentiunilor urmatoare.
Obtinerea autorizatiei si acreditarii de la
ministerul educatiei.
Ulterior constituirii asociatiei sau
fundatiei la Judecatoria in a carei raza teritoriala isi va avea sediul
gradinita/scoala, urmeaza efectuarea procedurilor de obtinere a acreditarii de
la Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar –
ARACIP.
Ce este ARACIP?
ARACIP – Agentia Romana de Asigurare a
Calitatii in Invatamantul Preuniversitar este o institutie publica de interes national, in
subordinea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu personalitate juridica si cu buget propriu
de venituri si cheltuieli, infiintata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului
nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii educatiei, aprobata prin Legea nr.
87/2006. ARACIP are sediul in Str.
Spiru Haret, nr. 12, Sector 1, Bucuresti, raspunde la tel. 021.3104213 are nr.
de fax 021. 3192096 si adresa de mail aracip@mec.edu.ro.
Atributii ARACIP
-ARACIP realizeaza evaluarea externa a
calitatii oferite de institutiile de invatamant particular si de alte
organizatii furnizoare de educatie,
- Emite autorizarile, acreditarile si
evaluarea periodica a unitatilor de invatamant particular;
- Efectueaza pe baze contractuale, la
solicitarea ministrului educatiei si cercetarii, evaluarea calitatii educatiei
din invatamantul preuniversitar;
- Realizeaza impreuna cu inspectoratele scolare
si directiile de resort din Ministerul Educatiei si Cercetarii activitatea de
monitorizare si control al calitatii;
- Efectueaza, cel putin o data la 3 ani,
evaluarea organizatiilor furnizoare de educatie acreditate;
- Propune Ministerului Educatiei si Cercetarii
infiintarea si acreditarea, prin ordin, a institutiilor de invatamant preuniversitar
pentru fiecare nivel de invatamant, program de studii si calificare profesionala,
dupa caz;
- Elaboreaza standardele, standardele de
referinta si indicatorii de performanta, metodologia de evaluare institutionala
si de acreditare, manuale de evaluare interna a calitatii, ghiduri de bune
practici, un raport anual cu privire la propria activitate, analize de sistem
asupra calitatii invatamantului preuniversitar din Romania, recomandari de imbunatatire
a calitatii invatamantului preuniversitar, codul de etica profesionala a expertilor
in evaluare si acreditare.
Conform art. 29 alin. 4 din OUG 75/2005,
acreditarea presupune parcurgerea a doua etape succesive:
a) autorizarea de functionare provizorie,
care reprezinta actul de infiintare si acorda dreptul de a desfasura
activitatea de invatamant si de a organiza, dupa caz, admiterea la studii;
b) acreditarea, care acorda – alaturi de
drepturile prevazute la litera a) – si dreptul de a emite diplome, certificate
si alte studii recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii si de a organiza,
dupa caz, examenul de absolvire.
Intr-adevar, fiecare institutie de invatamant
nou infiintata va fi supusa unei proceduri de
evaluare in doua faze: autorizarea
provizorie si acreditarea.
Autorizatia provizorie de functionare a
gradinitei
Cel care intentioneaza sa desfasoare
activitatea de educatie si invatamant prescolar prin
infiintarea unei gradinite particulare,
trebuie sa stie ca nu este suficienta constituirea unei
societati comerciale sau asociatie/
fundatie, pentru a desfasura aceasta activitate.
Prin autorizarea provizorie se certifica
faptul ca exista toate premisele pentru ca oferta de
educatie a respectivei institutii sa fie
conforma cu cerintele legale.
Evaluarea
in vederea autorizarii va avea urmatoarele tinte:
- procedurile pentru dezvoltarea
institutionala - de planificarea strategica si operationala;
- managementul (conducerea) si structura
institutionala;
- resursele umane proiectate;
- facilitatile (spatii de joaca, auxiliare
etc.), resursele materiale si cele financiare;
- oferta educationala - inclusiv
curriculum-ul adoptat de institutia scolara si auxiliarele
curriculare prevazute;
- sistemul informational;
- procedurile de asigurare si de management
al calitatii;
- prognozele si asteptarile privind
rezultatele copiilor la studii.
Pentru infiintarea de noi unitati de invatamant
preuniversitar - prescolar in cazul de fata, perioada de depunere, la ARACIP, a cererii de
declansare a procedurii de evaluare externa in vederea autorizarii, insotite de raportul de evaluare interna
pentru fiecare nivel de invatamant, specializare si/sau calificare
profesionala, intocmit conform prevederilor legale corespunzatoare este15.03- 15.04a anului din care se solicita inceperea
functionarii.
Componenta dosarului pentru obtinerea
autorizatiei de functionare provizorie.
Dosarul depus la ARACIP, in vederea
autorizarii de functionare provizorie trebuie sa contina:
- o Cerere tip pentru declansarea procedurii
de autorizare de functionare provizorie pentru unitate de invatamant particular precum si
Raportul de evaluare interna.
Acest raport de evaluare interna trebuie sa
contina la randul lui urmatoarele documente:
a) fisa – tip a raportului de evaluare
interna in vederea autorizarii de functionare provizorie a unitatilor de invatamant
preuniversitar pentru care se solicita infiintarea;
b) proiect privind dezvoltarea, pe termen
mediu de 3-5 ani, a unitatii de invatamant;
c) planuri operationale pentru primul an de
functionare a unitatii de invatamant;
d) oferta educationala;
e) acte privind persoana juridica
initiatoare:
- actele care atesta infiintarea si/sau
dobandirea personalitatii juridice dupa caz;
- actul constitutiv si statutul de organizare
si functionare a persoanei juridice;
- certificate de inregistrare fiscala a
persoanei juridice;
f) acte privind spatiile de invatamant si
baza materiala, precum si regimul de detinere al
acestora detinerea in proprietate, in
administrare sau in folosinta, dupa caz, a spatiilor si a
bazei materiale; se vor anexa copii de pe
actele de provenienta, respectiv copii de pe
contractele de inchiriere);
g) lista dotarilor disponibile (mobilier si
echipament didactic), regimul juridic al acestora
(pentru calculatoare se vor mentiona
numarul acestora si generatia) si valoarea totala a
acestora;
h) lista cu fondul de carte propriu (numar
de volume, domeniul de referinta, valoare totala)
din dotarea bibliotecii;
i) autorizatie sanitara de functionare,
vizata pe anul in curs (pentru spatiul in care se va
desfasura activitatea
instructiv-educativa);
j) aviz PSI (pentru spatiul in care se va
desfasura activitatea instructive-educativa), daca este cazul, conform
legislatiei in vigoare;
k) acte privind curriculumul:
- lista planurilor de invatamant si a
programelor prescolare aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, ce vor
fi utilizate (ghiduri, culegeri si alte asemenea), conform normativelor in vigoare
la acea data, corespunzatoare tipului, nivelului si formei de invatamant;
l) acte privind personalul didactic:
-
lista cadrelor didactice care vor functiona in unitatea de invatamant;
- declaratia – angajament a fiecarui cadru
didactic care urmeaza sa desfasoare activitati de invatamant in gradinita
respectiva;
- stat de functii pentru personalul ce
urmeaza a fi angajat in unitatea de invatamant;
m) modelul de contract de scolarizare ce va
fi utilizat, daca este cazul;
n) proiectul de regulament intern al
gradinitei;
o) ordinul de plata a tarifului de
evaluare, dupa caz.
Dupa ce organizatia furnizoare de
invatamant si educatie depune dosarul cu actele necesare, va iesi in evidenta
rolul deosebit de important al expertilor ARACIP, care au principala atributie
de a analiza raportarea standardelor gradinitei in constituire la standardele
de evaluare solicitate de minister. Astfel, acesti experti analizeaza raportul
de evaluare interna, urmand ca ARACIP sa declanseze procedurile de evaluare
externa. Comisiile de experti desemnati verifica indeplinirea standardelor de evaluare
de catre organizatia respectiva, iar ulterior expertii ARACIP verifica raportul
de evaluare externa intocmit de membrii comisiilor de experti. Acestia valideaza raportul de evaluare
externa.
Urmeaza ca Biroul executiv al ARACIP sa
analizeze si avizeze rapoartele de evaluare externa. Apoi, Consiliul ARACIP analizeaza si
aproba rapoartele de evaluare externa si tot acesta – consiliul propune
acordarea / neacordarea autorizatiei de functionare provizorie, respectiv a
acreditarii. In functie de acest raspuns de la Consiliul ARACIP, Ministerul
Educatiei si Cercetarii emite ordinul de acordare/ neacordare –dupa caz- a
autorizatiei de functionare provizorie.
Standardele de evaluare solicitate pentru
autorizare de functionare provizorie
Standardul reprezinta descrierea cerintelor
formulate in termeni de reguli sau rezultate, care definesc nivelul minim
obligatoriu de realizare a unei activitati de educatie. Standardele de autorizare
sunt standarde nationale, care se aplica invatamantului preuniversitar de stat si
particular, si se refera la domeniile prevazute de art. 10 din O.UG 75/2005,
aprobata cu completari si modificari prin Legea nr. 87/2006.
La evaluarea interna a gradinitei, necesara
pentru obtinerea autorizatiei provizorie de
functionare, sunt urmarite a fi indeplinite
mai multe obiective, astfel:
- Existenta unui proiect de dezvoltare pe
termen mediu (3-5 ani) pentru gradinita;
- Prezentarea bugetului (estimat) necesar
pentru realizarea proiectului de dezvoltare si a
bugetului (detaliat) pentru programele / actiunile
cuprinse in planul operational pentru primul an de functionare. Adecvarea
acestuia la dezvoltarea preconizata a unitatii de invatamant;
- Elaborarea “fisei postului” pentru toate
posturile prevazute in organigrama conform
modelelor stabilite prin prevederile
legislatiei in vigoare;
- Definirea sistemului de comunicare formala
externa cu parintii, angajatorii si cu alte
institutii si grupuri semnificative de
interes;
- Existenta spatiilor prescolare in care va
functiona gradinita (proprii si / sau inchiriate,
concesionate, in comodat sau detinute sub
orice alta forma legala);
- Adecvarea numarului salilor de lectii, al
salilor de masa, al atelierelor – daca e cazul, al
salilor de festivitati etc. la planul
prognozat, la nivelul si profilul modulelor cuprinse in planul de invatamant
prescolar pe care legea il vizeaza;
- Respectarea, in spatiile prescolare detinute,
a normelor de igiena privind unitatile pentru
ocrotirea, educarea si instruirea copiilor,
conform legislatiei in vigoare (norme generale si
specifice);
- Adecvarea mijloacelor de invatamant
prescolar si a auxiliarelor curriculare detinute la planul si nivelul de prescolarizare
prognozat, existente in oferta educationala;
- Constituirea cel putin a unui organism
colectiv de conducere, dintre cele prevazute de
legislatia in vigoare;
- Stabilirea, in statul de functiuni, a
necesarului de personal didactic auxiliar si personal
nedidactic necesar functionarii gradinitei,
in functie de planul de scolarizare prognozat, de nivelul de prescolarizare, de
profilul si de specializarile / calificarile profesionale existente in oferta
educationala;
- Existenta unui proiect de regulament
intern de functionare;
- Asigurarea serviciilor medicale pentru
copii;
- Evidentierea procedurilor de asigurare a serviciilor
medicale de urgenta;
- Proiectarea sistemelor de sanatate si
securitate a muncii si de PSI prevazute de legislatia in vigoare pentru activitatile
desfasurate in tipul respectiv de gradinita;
- Existenta, in bugetul primului an de functionare,
a liniei bugetare destinata achizitiei
documentelor prescolare respectarea, in spatiile
detinute, a normativelor de dotare, conform legislatiei in vigoare;
- Existenta unei oferte educationale, care
cuprinde nivelurile si formele de invatamant in care se face scolarizare,
specializarile / calificarile obtinute de absolventi, resursele educationale (umane
si materiale) puse la dispozitie pentru activitatile curriculare si
extracurriculare, programul scolii si facilitatile puse la dispozitia elevilor
etc;
- Constituirea bugetului gradinitei, in
conformitate cu prevederile legale in vigoare,
indicandu-se sursele de finantare;
- Existenta materialelor promotionale
privind oferta educationala, pe suport conventional si electronic.
Tarife de evaluare percepute de ARACIP in
baza Legii nr.87/2006 pentru aprobarea cu
modificari si completari a Ordonantei
Guvernului nr.75/2005 privind asigurarea calitatii
educatiei. Pretul perceput de ARACIP, pentru autorizarea
provizorie de functionare a
gradinitei este in cuantum de 2 salarii de baza
ptr. functia de profesor gr. didactic I si vechime peste 40 de ani.
Acreditarea gradinitei particulare
In vederea acreditarii, unitatile de invatamant preuniversitar
particular autorizate, care indeplinesc conditiile prevazute de lege, trebuie sa depuna la ARACIP, cererea de declansare a procedurii de evaluare
externa, insotita de raportul de evaluare interna, intocmit conform prevederilor
legale corespunzatoare, incepand
cu data de 15.08. a anului in curs.
Acreditarea institutiilor de invatamant
certifica, in afara existentei si reinnoirii premiselor si faptul ca procesele
educationale, in special procesele de predare si de invatare, respecta reglementarile legale iar rezultatele sunt
cele asteptate si se inscriu, totodata, in limitele considerate ca acceptabile la nivel
national.
Aceste rezultate se refera la:
- rezultatele scolare propriu-zise -
indicatorii de "reusita" scolara;
- satisfactia beneficiarilor directi si
indirecti (elevi, parintii acestora, angajatori sau, dupa caz, alte institutii
care scolarizeaza absolventii etc.) fata de educatia oferita;
- rezultatele privind dezvoltarea
personalului si dezvoltarea manageriala;
- cresterea rolului si a raspunderii
sociale si comunitare;
- raportarea la principalii indicatori
stabiliti la nivel national.
Institutiile acreditate se supun evaluarii
periodice la fiecare 5 ani.
Scopul evaluarii periodice este de a
verifica daca institutia scolara se mentine la nivelul
standardelor nationale de acreditare. Ca
urmare, evaluarea periodica va fi echivalenta cu o reacreditare.
Procedura de acreditare
Conform art. 31 din OUG 75/2005, gradinita
autorizata sa functioneze provizoriu elaboreaza un raport de evaluare interna
folosind ca termeni de referinta standardele specifice etapei de acreditare;
raportul de evaluare interna se depune la departamentul de ARACIP impreuna cu o
cerere de declansare a procedurii de evaluare externa si de acreditare.
Termenul de depunere a cererii in vederea
acreditarii nu poate depasi 2 ani de la data
absolvirii primei promotii, sub sanctiunea
ridicarii autorizatiei de functionare provizorie;
Departamentul de acreditare numeste o
comisie de experti in evaluare si acreditare care analizeaza raportul de evaluare interna,
verifica prin vizite la institutia solicitanta indeplinirea standardelor
referitoare la domeniile si criteriile prevazute la art. 10 si elaboreaza
propriul raport de evaluare.
Departamentul de acreditare al ARACIP
valideaza raportul expertilor prin verificarea respectarii metodologiei de evaluare
externa, iar agentia propune Ministerului Educatiei si Cercetarii acreditarea
sau, dupa caz, neacreditarea institutiei solicitante. Pentru gradinite, acreditarea
se acorda prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, in baza avizului ARACIP.
Componenta dosarului pentru acreditarea
unei gradinite particulare
Dosarul depus la ARACIP, in vederea
acreditarii trebuie sa contina cererea tip pentru
declansarea procedurii de acreditare a
gradinitei precum si raportul de evaluare interna.
Raportul de evaluare interna la randul lui,
va contine:
a) fisa - tip a raportului de evaluare
interna;
b) studiu diagnostic privind stadiul de
dezvoltare a gradinitei precum si eficienta interna si externa a acesteia;
c) noul proiect de dezvoltare
institutionala, in baza diagnozei realizate si prin comparative cu proiectul
initial, realizat pe termen de 5 ani;
d) planurile operationale pe ultimii 3 ani,
care sa cuprinda si evaluarea atingerii obiectivelor propuse;
e) oferta educationala pentru anul
prescolar in curs/urmator, dupa caz;
f) actul de infiintare a gradinitei
respective;
g) lista protocoalelor, acordurilor de
colaborare, parteneriatelor incheiate de gradinita;
h) modelul de contract de scolarizare
utilizat in unitatea de invatamant, daca este cazul;
i) situatiile privind rezultatele si
performantele obtinute de copii pe parcursul perioadei
anterioare celei depunerii dosarului pentru
acreditare;
j) lista planurilor de invatamant si a
programelor aprobate de Ministerul Educatiei si
Cercetarii si utilizate in cadrul unitatii
de invatamant;
k) oferta curriculara (curriculumul
diferentiat/curriculumul la decizia gradinitei/ curriculumul in dezvoltare
locala pentru nivelul de invatamant);
l) actele privind incadrarea cu personal,
pe ultimul ciclu de invatamant (copii de pe statele de functii);
m) acte privind detinerea in proprietate
sau in folosinta a bazei materiale (se vor anexa copii de pe actele de
provenienta, respectiv copii de pe contractele de inchiriere, in forma
autentificata);
n) lista obiectelor de inventar si a
mijloacelor fixe aflate in proprietatea unitatii de invatamant (se va mentiona
provenienta acestora, data de inregistrare, valoarea acestora);
o) acte privind evaluarea interna a
calitatii si functionarea structurilor responsabile cu
asigurarea calitatii (se vor anexa regulamentul
de functionare a comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii si strategia
de asigurare a calitatii);
p) acte privind inspectiile si controalele
efectuate in unitatea de invatamant conform
Registrului de procese - verbale de
inspectii;
q) acte privind asigurarea conditiilor de
securitate si igienico - sanitare, respective autorizatia sanitara de
functionare pentru fiecare dintre spatiile utilizate in procesul instructiv –
educativ (vizata pentru anul in curs), Avizul PSI pentru fiecare dintre
spatiile utilizate in procesul instructiv - educativ (in perioada de
valabilitate), precum si acte privind asigurarea securitatii si sanatatii
elevilor si personalului in incinta scolii si in vecinatatea acesteia
(protocoale si contracte privind asistenta medicala, paza si altele asemenea);
r) certificatul de atestare fiscala;
s) ordinul de plata a tarifului de
evaluare, dupa caz.
Standarele de evaluare solicitate pentru
acreditare
Standardul reprezinta descrierea cerintelor
formulate in termeni de reguli sau rezultate, care definesc nivelul minim
obligatoriu de realizare a unei activitati de educatie. Standardele de acreditare
sunt standarde nationale, care se aplica invatamantului preuniversitar de stat si
particular, si se refera la domeniile prevazute de art. 10 din O.U.G. nr.
75/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006.
La evaluarea interna a gradinitei, necesara
pentru obtinerea acreditarii se urmareste a fi indeplinite mai multe obiective, din care
selectam, astfel:
- Existenta proiectului de dezvoltare pe
termen mediu (3-5 ani) pentru organizatia furnizoare de educatie, avand cel putin
elementele prevazute la autorizare;
- Indeplinirea scopurilor si a obiectivelor
stabilite prin proiectul de dezvoltare si prin planurile de implementare, pentru
intreaga perioada de autorizare provizorie, dupa caz;
- Cunoasterea misiunii si a tintelor
strategice de catre cadrele didactice, elevi, parinti,
autoritati locale, comunitatea in general;
- Concordanta viziunii, misiunii si tintelor
strategice cu tipul organizatiei furnizoare de
educatie, cu forma si nivelul de educatie
la care aceasta functioneaza;
- Precizarea indicatorilor de realizare si
a modalitatilor de evaluare a atingerii tintelor propuse;
- Existenta, cel putin, a regulamentelor
interne de functionare prevazute de legislatia in
vigoare;
- Existenta organigramei organizatiei
furnizoare de educatie, cu linii clare de decizie,
comunicare si raportare;
- Functionarea eficienta a sistemului de
comunicare formala interna cu personalul propriu si cu copii;
- Existenta unui sistem si a procedurilor
de asigurare a securitatii tuturor celor implicati in activitatea scolara, in timpul desfasurarii
programului (paza proprie, acorduri / contracte cu firme specializate, cu
jandarmeria sau cu politia;
- Respectarea sistemelor si a procedurilor
de sanatate si securitate a muncii si de PSI prevazute de legislatia in vigoare pentru
activitatile desfasurate in tipul respectiv de organizatie;
- Existenta si caracteristicile spatiilor scolare
adecvate unei gradinite;
- Utilizarea spatiilor scolare in procesul
didactic conform destinatiei lor si planificarii
intocmite la nivelului organizatiei scolare;
- Corelarea spatiilor auxiliare - sali de
mese, dormitoare, vestiare, bucatarie, spalatorie, cu
planul de invatamant, cu numarul elevilor si
cu tipul, nivelul si forma de invatamant;
- Existenta spatiilor sanitare si dotarea
lor in conformitate cu normativele de igiena in vigoare;
- Respectarea, de catre personalul de
conducere angajat, a conditiilor prevazute de Legea Invatamantului, precum si de Statutul
personalului didactic;
- Constituirea bugetului unitatii de invatamant
in conformitate cu prevederile legale in vigoare, indicandu-se sursele de finantare;
- Existenta unor demersuri concrete pentru
diversificarea si /sau suplimentarea surselor de finantare;
- Existenta “fisei postului” pentru toate
posturile prevazute in organigrama. Fisa postului va cuprinde, cel putin:
numele postului, locul de munca, conditiile de ocupare (pregatire, experienta, calificari, competente etc.),
locul in structura organizatiei si relatiile cu alte posturi din organigrama
(subordonare, coordonare sau supervizare), scopul activitatii si functia / functiile
indeplinite, atributiile specifice cu standardele si descriptorii de nivel
asociati, limitele autoritatii;
- Promovarea ofertei educationale;
- Respectarea conditiilor si procedurilor
legale si privind siguranta si confidentialitatea in activitatea de colectare, prelucrare si
utilizare a informatiei;
- Existenta procedurilor de asigurare a
serviciilor medicale de urgenta;
- Asigurarea serviciilor medicale pentru
copii, conform legislatiei in vigoare.
Tarife de evaluare percepute de ARACIP in
baza Legii nr.87/2006 pentru aprobarea cu
modificari si completari a Ordonantei
Guvernului nr.75/2005 privind asigurarea calitatii
educatiei. Pretul perceput de ARACIP, pentru acreditarea
gradinitei este in cuantum de 3
salarii de baza pentru functia de profesor gr. didactic I si vechime
peste 40 de ani.